HISTORY OF ASVEN FOOD STUFF LTD.


                     
           
1997 yılından bu yana İçecek Tozları alanında üretim ve pazarlama faaliyetlerinde bulunmaktayız.  
Ürünlerimizi pazarladığımız 3 markamız vardır:

We have been dealing on the field of  Drinkable Powders for both manafuctaring and marketing since 1997

There are 3 brands  that we are marketing on our name

1-SEREN  ;
        Catering sektörü için  Meyveli ,Sütlü, Kakaolu, İçecek Tozları ile Hazır Dondurma Miksleri 

1-SEREN
   For catering sector, drinkable powders with fruit,milk,cocoa and ready-made ice cream mixes.

2-CAFE SERENO: Catering ve Market sektörü için Çözünebilir Kahve, Kahve Beyazlatıcısı, Üçü bir arada , Sıcak Çikolata
2-CAFE SERENO: For catering and retail sector,soluble coffee,coffee whitener, 3 in 1, hot chocolate

KAFEMATİK 7/24: markasıyla da tam otomatik/yarı otomatik kahve otomatları,ve otomatların kullandığı Kahve, Kahve Beyazlatıcısı, Topping, Sıcak çikolata, Salep, Elma çayı ,Instant Çay ve İnstant Türk Kahvesi vb.
KAFEMATİK 7/24: With its brand Full/half automatic coffee Vending machines and coffee used in these Vending machines,coffee whitener,topping,hot chocolate,sahlep,apple tea,instant tea and instant Turkish Coffee. etc..




Kuruluş Şeması








  Kuruluş Şeması



Bunların dışında iç pazara ithal ettiğimiz kahve, krema , topping,instant çay,çekirdek kahve vb. ürünleri paketlemeci ve parakende satış amaçlı firmalara bulk ve çuval olarak satışını yapıyoruz.
Besides these, we are also importing coffee,cream,topping,instant tea,bean coffee and etc.for the local market and selling them both in  bulks and bags to the retailers.
Sağlıklı ve kaliteli, pazarlarken de hesaplı ve dürüst olmanın bizi diğerlerinden ayıran önemli bir özellik olduğunu,  bunun kurumsallaşırken de -daha da ötesi -globalleşmenin de anahtarı olduğunu biliyoruz ve tüketicimize de bu  doğrultuda ürün ve hizmet veriyoruz. Üretirken ve Pazarlarken yeniliğe ve gelişmeye açık bir platformda, alanında uzman kişilerle çalışıyoruz. Ürünlerimizin hepsinin ilgili kurumlardan alınmış sertifikaları mevcuttur. Türkiye genelinde bayilerimiz aracılığıyla marketing, catering sistemiyle çalışmaktayız. Portföyümüzde 85’i aşkın ürünümüz vardır ve geçen her yıl bu sayı artmaktadır.
 While producing our products we are sure that they  are hygenic as well as being in high-quality. Besides,while marketing we are sure of our honesty and appropriateness in price.   These two features of our products make us different from the others and we are aware that these are the keys to be not only institutional  but also for globalisation. While we are producing and marketing,we are working with the specialized staff who are open-minded to the renovation and development. .All our products have certificates received from related associations. We are dealing with catering and marketing system over vendors throughout Turkey. . There are more than 85 products in our portfolio and  every year this number  is increasing.

Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti. 2000’li yıllardan bu yana tamamen yatırıma yönelmiştir ve  üretim hacmimizi, ürün çeşitlerimizi artırmaya yönelik çalışmalar yapılmıştır.
Asven Food Stuff Ltd. has  completely tended to the investment since 2000 and  some studies have been done for increasing the volume of production and product range. Bu amaçla yeni makinalar alınmış, ürünlerin ambalaj kalitesinin yükseltilmesi ve yenilenmesi için yoğun bir çalışma temposuna girilmiştir ve bu çalışmalar devam etmektedir. In this respect,new machines have been bought and intensive works has been started to increase and renew packing quality of the products  and these works still continue. Ambalajlarımızı dünya standartlarına uygun hale getirmekle ihracatta bir adım daha ileride olacağımızın bilincindeyiz. We are aware that we’ll be one more step ahead in export by suiting our packing style to the world’s standarts.. Bu amaçla yıllardır yapmış olduğumuz çalışmaların sonucunu 2007 yılı itibariyle almaya başladık. In this respect, as of 2007, we have started receiving positive results from the works that we have been doing for the years.Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Türki Cumhuriyetleri ve Kuzey Irak, Suriye gibi ülkelerle ihracat bağlantılarını kurmuş olup ilk ürünlerimizi göndermeye başladık. We have set export connections with TRNC,Northern Iraq,Syria and started shipping our products. Şu an ki ihracat rakamlarımız piyasaya yeni girişimiz ve sezon itibariyle düşük olmasına rağmen yılsonuna doğru sezonun hareketlenmesiyle beraber büyük rakamlara ulaşacağımızı umuyoruz. Even though our  recent export figures may be seen  little due to seasonal factors and as we  have just entered into the market , we expect to reach higher figures with the market’s  reviving by the end of year. Yaptığımız Pazar araştırması sonuçları ürünlerimizin büyük ilgi gördüğünü, pazar payımızın daha da artacağını göstermektedir. Our market research shows that our products attract big interest and our market share will be increased.

Asven Gıda Ürünleri İnş. Taah. San Ve Tic. Ltd. Şti olarak Politikamız;
Policy of Asven Food Stuff Ltd’s

·         Verilen sözlerin daima yerine getirilmesi The promises given, are always realized and fulfilled
·         İstikrarlı büyüme consistent growth
·         Personele değer verme aprreciation of the staff
·         Düzenli Şirket içi eğitim regular training of staff
·         Kaliteden ödün vermemek consistent high-quality
·         Satış sonrası müşteri memnuniyeti keeping our customers satisfied even after sales

ASVEN GIDA ÜRÜNLERİ LTD.ŞTİIN YAPISI

STRUCTURE OF ASVEN FOOD STUFF LTD

            Asven Gıda Ürünleri Ltd. Şti. öz sermayesi 1.000.000 Euro olan tek ortaklı bir şirkettir. Asven Food Stuff Ltd is a company whose capital is 1.000.000 Euro only partners. Merkez binası, fabrika alanı, ofisler ve bölge müdürlüklerinin bulunduğu binalar, teknik servis depoları toplam 2.000 metrekare kapalı alan şirketin kendi mülküdür. Central building,plant area,offices and the buildings where regional management are inside,technical servise stores take totally 2000 m2 indoor area which is company’s own asset. Ayrıca önümüzdeki 2 yıl içinde şirkete ait 13.000 metrekare arazide 4.000 metrekare kapalı alanı olan yeni yerin planlamasına başlanmıştır. On the other hand, for the coming 2 years, it is scheduled to fix new indoor place with 4000 m2 on the field of 13000 m2 which is company’s own asset.


Asven Gıda Ürünleri Ltd. Şti, Euro Hermes kredisi kullanmaktadır Asven Food Stuff Ltd is using Hermes credit.

 Genel müdür Kayhan YÜCE; Kahveciniz sistemini yönetmektedir. GeneralManager,Kayhan Yuce, is managing  Kafematik 7/24

        

Merkezimiz İzmir olup, İstanbul da Marmara Bölge Müdürlüğü ve Antalya da Akdeniz Bölge Müdürlüğümüz bulunmaktadır. Our Head Office is located in Izmir.Our Regional managements are in Istanbul for Marmara Region and in Antalya for Medditerranen Region

Kahveciniz ve Cafe Bulb markalı ürünlerinin Türkiyenin 71 ilinde bayilerimiz tarafından satılmaktadır. Bu bölgelere satışımızı ve denetlenmesini merkeze bağlı plasiyerlerimiz sağlamaktadır. Our brand of Seren and Cafe Sereno are sold by our vendors  in 71 provinces of  Turkey.
Our sales to these regions are monitored by our central plasers.
            Kafematik markalı Ürünlerimizi de Antalya, Ankara, Marmaris, Kuşadası, Ayvalık, Bodrum’da Bayilerimiz vasıtası ile işletimi yapılmaktadır. Our products of Kafematik 7/24 are operated by our dealers in Antalya, Ankara, Marmaris, Kuşadası, Ayvalık, Bodrum.

Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti. bağlı 56 çalışanımız vardır. Şirket organizasyon şeması şöyledir: Asven Food Stuff Ltd. has 56 employees. company organization chart is as follows:


















































Kuruluş Şeması
PERSONELİN  DEPARTMANLARA GÖRE DAĞILIMI:

SATIŞ-PAZARLAMA : 29 KİŞİ
TEKNİK ELEMAN: 8 KİŞİ
MUHASEBE : 3 KİŞİ
GENEL MÜDÜR ASİSTANI : 2 KİŞİ
DEPO-LOJİSTİK : 3 KİŞİ
AR-GE : 2 KİŞİ
ÜRETİM: 9 KİŞİ


Distribtion of staff as per the departments



Sales-Marketing: 29 persons
Techinal Personel:8 persons
Accounting : 3 persons
Deputy General Manager : 3 persons
Store –Logistic : 3 persons
Research & Development: 2 persons
Production : 9 persons



             Details of The Sales With Machines                                     

                                                                                    
                     
KAFEMATİK
2005
2006
2007/ 5 months
TOPPİNG
1.200 Kgs
3.400 Kgs
3.850 Kgs
CLASSIC COFFEE
680 Kgs
6.500 Kgs
7.200 Kgs
GOLD COFFEE
1.250 Kgs
3.200 Kgs
3.300 Kgs
HOT CHOCOLATE
4.000 Kgs
10.500 Kgs
8,700 Kgs
COFFEE CREAM
1.200 Kgs
16.500 Kgs
14,200 Kgs
İNSTANT TEA
--
120 Kgs
3.300 Kgs
ICS CHOCOLATE
--
--
4.000 Kgs
3 IN 1
--
--
10.000 Kgs
                                                                                                




 

                                                                                                             




                                                                                 
DETAILS OF THE SALES WITHOUT MACHINES

CAFE SERENO
2005
2006
2007 5 months
CLASSIC COFFEE
15.000Kgs
23.000 Kgs
9.500 Kgs
GOLD COFFEE
21.800Kgs
45.400 Kgs
31.000 Kgs
COFFEE CREAM
7.500 Kgs
116.000 Kgs
62.000 Kgs
3 IN ONE (IN BAGS)
1.250.000 (bags)
2.300.000 (bags)
720.000 (bags)
3 IN 1(Kg)
--
41.000Kgs
37.250 Kgs







SALES OF CAFE SERENO IN BULKS

BULK
2005
2006
2007 5 months
CLASSIC
6100 Kgs
10.600 Kgs
9.400 Kgs
GOLD
 23.600 Kgs
49.000 Kgs
21.200 Kgs
CREAM
 40.000 Kgs
320.000 Kgs
185.000 Kgs


          

THE REASONS FOR OUR SUCCESS

Yukarıdaki grafiklerde yadsınamaz bir sonuç Kafematik 7/24 son üç yıllık periyodunda hızlı bir büyüme göstermesidir.The most important result that can be derived from the above charts is that Kafematik 7/24 has shown a very big growth in the last 3 years. Bu büyümenin altında yatan nedenler şunlardır
The reasons for this growth are as follows:
1.     Firma olarak müşteri memnuniyetinin, satış sonrası lojistik ve yapılan iş itibariyle teknik servis gücüne bağlı olduğunun bilincindeyiz.As whole company we are aware that the contentment of the customers are dependent on the logistics support and technical service after sales.
·        Ürün teslimatının doğru, eksiksiz ve zamanında yapılması The delivery of the goods are always correct,complete and in time.,
·        Yurtdışı eğitimli teknik servis personeli Technicians who are trained abroad
·        Geniş makine yedek parça parkı  wide range of spare parts
·        Tam donanımlı, müşteri ilişkilerini bilen genç ve dinamik bir teknik ekip ve hizmet verilen bölgelerde yeterli sayıda araç filosu ile sıkı müşteri takibi ve makinelerin düzenli ve periyodik olarak kontrol edilmesi  Young and dynamic technical staff who knows the customer’s needs ; adequte service buses which enable the technicians to make the  maintenance periodically.

·        Gıda sektöründe çalıştığının bilincinde olan hijyen ve temizlik konusunda bilinçli ve kahve kültürü olan bir ekip
·         A staff who is conscious of the the importance of hygene in food sector and hasa wide coffee culture. 

2.     Türkiye için çok yeni olan Vending sektöründe uzun vadede kalıcı olabilmek için kendimize Dünya çapında kalıcı ve güçlü partnerler seçtik.To be permanent for a long term in the Vending market, which is a new sector in Turkey, we have chosen srong partners, such as:
·        ETNA B.v.Lichtenvorde/HOLLAND
·        DP Supply B.v. Emmen/HOLLAND
·        ICS B.v.Dorthrecht/HOLLAND
·        GERHARDT Automaten GmbH Nörtringen/GERMANY
·        ELB MİLCHWERKE GmbH Stendal/ GERMANY
·        LİBERTY GmbH Duesseldorf/ GERMANY
·        CONTİ Espresso Automaten  MONACO
·        BRİSTOT Coffee ITALY
·        PELE Coffee BRASIL


3.     Piyasa takibi ve Pazar analizleri sonucunda rakiplerimizin yaptığı hataları veya eksik yönlerinin bilincindeyiz. Değişen piyasa koşullarına hızla ayak uyduramamış olmanın getirdiği piyasada hareket kabiliyetlerinin sınırlı olmasını genç ve dinamik ekibimizle aşmaya çalışıyoruz.With the market analysis , we can follow the faults or deficiencies of our competitors.On the other hand, it’s vital for us to follow the continuously changing market conditions and managing these conditions with our young and dynamic stuff.
4.     Kafematik 7/24 uzun vadeli yatırımlar yaparak kurumsal bir kimlik kazanmayı hedeflemiştir. Bu amaçla son üç yıldaki tüm kazancını yatırımlara yönelterek Kafematik 7/24 sistemini büyütmeye ve yaygınlaştırmaya çalışmıştır. Kafematik 7/24 aims to have an  instutional identity  by making long-term investments.In this respect,Kafematik 7/24 has oriented all its income of the last 3 years to investments and growth of the company.  

PARTNERİMİZLE GİTMEK İSTEDİĞİMİZ YOL:
THE WAY WE’D LIKE TO FOLLOW WITH OUR PARTNER

Dünya üzerindeki genel konjoktur çekirdek kahve tüketimi eğiliminde olmasına rağmen Türkiye de pazarın hala büyük bir kısmı instant kahve tüketmektedir. Despite there is a wide consumption of bean coffee throughout the world, Turkey still has a market that consumes instant coffee.
. Çekirdek kahve zincir kahve markalarının (Starbucks,Gloria jeans v.s)Türkiye ye gelmesi ile bir yükseliş trendine girmiş olsa da önümüzdeki 3 yıl boyunca pazardaki en büyük pay yine de instant kahve  olacaktır. The fact that the brand of bean coffee such as Starbucks, Gloria Jeans have been playing their role in the stage of bean coffee and created a bean coffee trend in Turkey , instant coffee will be dominant during the following 3 years. Bu nedenle önümüzdeki 3 yıllık periyotta instant kahve grubunda çalışmaya devam ederek pazarda marka olmak ve bu arada toplumun kahve tüketimi instant kahveden  çekirdek kahveye dönerken bu değişime ayak uydurmak ve böylece gelişecek olan çekirdek kahve pazarında da marka olarak yer almak gerekmektedir. Therefore,during the following 3 years we would like to  go on our studies and be a  big brand name in the instant coffee group while we are tying to be a brand in bean coffee market by the people’s getting more familiar with bean coffee.
  Ülkedeki genel kahve eğiliminin instant kahve olmasının sebepleri ülkemizdeki kahve kültürünün yaygın olmaması, çayın tercih edilmesi, ülkedeki düşük gelir düzeyidir. Kişisel milli gelirin 5,500 dolar olduğu gelir dağılımının dengesiz bir olduğu ülkede bu son derece doğaldır.The fact that that the coffee culture is not extensive in Turkey, the people’s preference for tea and the low income rate  can be classified as the reasons for the people’s preference for instant coffee. This situation is very natural when we consider that the national income for per person in Turkey is 5,5oo dollars and the income rates are not equal among the citizens.
Nescafe’nin yıllardır yapmış olduğu yatırım sonucunda artık yeni nesil çay yerine  instant kahveyi tercih etmeye başlamıştır.As a result of the investments that Nescafe made , the new generation has started to prefer instant coffee instead of tea.
Çekirdek kahvedeki  Türkiye deki en büyük payı yüzde 90 ile İstanbul almaktadır. İstanbul, with a ratio of 90% , has the biggest share regarding the bean coffee . Bunun sebebi de gelir düzeyi ile ilgilidir. And this situation is because of the fact that the income level in İstanbul is more than the other cities in Turkey. Genel anlamı ile Türkiye de çekirdek kahveye yapılacak yatırım İstanbul a yapılan yatırım ile eşdeğerdir Hence; it can be inferred that the investment that will be made in Turkey for bean coffee sector will be equivalent with the investment that will be made in İstanbul.
                  Bu arada Çekirdek kahve ve instant kahvedeki Kalite/Fiyat /Kullanılabilirlik dengesinin arasında kalan likit kahvenin geleceğinin ne olacağı bir bilinmeyendir. In the meantime the future of the liquid coffee is an unknown as it’s somewhat between the dominance of the equilibrium of “quality/price/availability” of bean&instant coffee.

Sizce aşağıdakilerden hangisi Türk kültürünü en fazla yansıtan gıdadır? Başlıklı ankete gelen 538 yanıtın dağılımı aşağıdaki gibidir:
“Which one of these reflects the Turkish culture most?” The result of the survey of this question with 538 answers is as follows:


TEA
184
%34,20
Turkish Coffee
182
%33,83
Lahmacun(kind of pie with meat)
10
%1,86
Rakı
48
%8.92
Şiş Kebap
15
%2,79
Döner Kebap
22
%4,09
Turkish Delight
37
%6,88
Butterbean
40
%7,43

Tabloda görüldüğü gibi aslında ilginç olan; Türk olmaktan çok Orta-Doğu kültürünün parçası olan demli çayın  Türk Kahvesini bile geçerek ilk sırayı almış olmasıdır.
As it can clearly be seen from the chart, the tea which in fact is a part of the Middle East culture, is coming  first having  outnumbered the Turkish coffee.

Kahvaltıda hangi içeceği tercih edersiniz:
Another question:
Which beverage do you prefer in breakfast?

TEA
% 84,0
İnstant Coffee
% 2,0
Freshbrew Coffee
% 1,0
Fruit Juice
% 5,0
Fruit Tea
% 2,0
Milk
% 6,0
Yukarıdaki tablodan çıkarılacak sonuç;Türk halkının sabah kahvaltısında çayı tercih ettiğini,şu anda piyasadaki kahve tüketiminin büyük kısmının günün diğer zamanlarında olduğunudur.

The result that can be concluded from the above chart;

It is seen that Turkish people perefer tea in the breakfast and most of the recent coffee consumptions are in the other time of the day

                                                Buraya kadar bahsettiğimiz Türkiye’deki instant kahve eğilimin sonucu olarak Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti.’nin yönelmek istediği ürün Vending instant pazarıdır. Bu piyasada dikkatimizi çeken hususlar şöyledir:
            So far, we have mentioned the tendency of instant coffee in Turkey and we would like to state that the product to which Senyüceler Food  Stuff wants to tend, is Vending instant products and market due to this tendency.

. Bu piyasada dikkatimizi çeken hususlar şöyledir:

Followings attracted our notice in this market



Ülkemizdeki yüksek genç nüfus oranı yukarıda belirttiğimiz instant kahveye olan eğilimle birlikte bu gençlerin toplu halde bulunduğu okul,dersane,üniversite,yaz kampları,eğlence merkezleri gibi ortamlarda hızlı ve pratik olarak kahve hazırlanması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır.Bu da bu yerlerde kahve otomatı ihtiyacını oluşturmuştur.

        The rate of high young population in our country with the tendency of instant coffee which is expressed above has found out the neccessity of the fast and practical preparation of  the coffee in schools,universities,summer camps and fun centers where young people are gathered. This situation creates the need for Vending machines.                                         .

Türkiye de iş gücüne dayalı (tekstil ve ayakkabı sektörü vb) işletmelerde çalışan personelin sıcak içecek ihtiyacının karşılanmasında yönetim kademeleri pratik, hızlı ve ekonomik yollar aramaya başlamıştır.
The management has looked for the fast and economical ways to meet the need of hot drinking of the personnel working in the labour basis sector such as textile and shoes sector etc.

Türkiye de yıllardır çalışan büyük kahve firmalarının (Nestle,Jacops v.s)
market pazarında özellikle kahve dışında kalan ürünlerinde yapmış oldukları büyük rekabet sonucunda diğer ürünlere göre çok daha fazla yatırım isteyen Vending sektörünü ihmal etmiş durumdadırlar.Vending makinelerinin yüksek yatırım maliyetleri sebebiyle kurulum şartlarını piyasaya göre ağır tutarak makinelerin pazarda yayılmasını ve orta miktarlı tüketimi olan yerlerde makine kurulumuna fırsat yaratmamışlardır. Bu tip yerler için daha ucuz ürünler olan 3’ü 1 arada’ya yönelmiştir. Bu da pazarda instant kahvenin daha da yaygınlaşmasına ve tüketicini kaliteli kahve kavramından iyice uzaklaşmasına sebep olmuştur. Bütün bunların sonucunda kahve markası olarak hafızalarda yer etmeye başlamalarına ve market kanalında çok kuvvetli bir Pazar payına sahip olmalarına karşın Vending kanalında pazarda boşluk olmasına sebep olmuşlardır.

The coffee companies working in Turkey such as Nestle,Jacops etc has neglected Vending sector which needs higher investment compared with other products as a result of the huge competition they have made especially in the products other than coffee. Because of higher inviestment cost for Vending Machines, they have not given oppurtunity for the installation and spread of machines in middle-level consumption places  in the market by keeping installation conditions higher according to the market. They have tended to prepare cheaper products like 3 in 1 in such places.This caused the consumers to be far away from the meaning of quality coffee and spread instant coffee in the market. As a result of these, even though they took a place in the memories as a coffee brand and have powerful market share in the marketing channel,they caused a huge gap in the Vending channel.

               Vending pazarı ile ilgili büyük markaların bayileri ile yaşadıkları çok ciddi sorunlar vardır. Bu sorunlar Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti’nin bu bayiler ile girmiş olduğu yakın ilişkiden dolayı takip edilmektedir. Bunun en güzel örneği bu yılın içinde bu markaların iki farklı bölge bayisinin bu Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti.’ye bırakarak Kafematik bünyesi altına girmeleridir. Bunun altında yatan ana sebep Vending işinin başında bu konuya hakim olmayan kişilerin bulunması ve gereken yatırımın market pazarına yapılarak bu pazarın ihmal edilmesidir.
There are serious problems of the big brands with their vendors for Vending market.These problems are monitored by Asven Food Stuff Ltd due to its relation with these vendors.
The most suitable example fort his situation  is that 2 different regional vendors of these brands are left to Asven Food Stuff Ltd. and went to the under the roof of Kafematik.The main reason of this is that there were no specialised persons on Vending works and Vending market was neglected due to the neccessary investment done to the retail marketing.  



VENDİNG SEKTÖRÜNDE OLUŞTURMAK İSTEDİĞİMİZ TÜRKİYE YAPISI

THE STRUCTURE WE’D LIKE TO CONSTITUTE IN TURKEY











kafematiklogo.jpg




MILITARY
UNIVERSITIES
HOSPITALS
BANKS
INSTUTITIONS OF GOVERNMENT
AIRPORTS/TERMINALS/SUBWAY STATIONS
GAS STATIONS
VEHICLE SHOWROOMS
PRIMARY/SECONDRY/HIGH SCHOOLS
FACTORIES
EDİRNE-TEKİRDAĞ










ÇERKEZKÖY-ÇORLU










İSTANBUL AVRUPA










İSTANBUL ANADOLU










KOCAELİ










BURSA-YALOVA










BOLU-DÜZCE-ADAPAZARI-ZONGULDAK










BALIKESİR-ÇANAKKALE










İZMİR-MANİSA










AYDIN-DENİZLİ-MUĞLA










ANTALYA-ISPARTA-BURDUR










KONYA-KARAMAN-AKSARAY










ESKİŞEHİR-AFYON-KÜTAHYA-UŞAK










ANKARA-KIRIKKALE-ÇANKIRI










KAYSERİ-NEVŞEHİR-KIRŞEHİR-YOZGAT-NİĞDE










SAMSUN-AMASYA-ÇORUM-SİNOP










SİVAS-TOKAT










TRABZON-ORDU-GİRESUN-RİZE










ERZURUM-BAYBURT-GÜMÜŞHANE-ERZİNCAN










KARS-ARDAHAN-IĞDIR-AĞRI










VAN-BİTLİS-MUŞ










DİYARBAKIR-MARDİN-BATMAN










MALATYA-ELAZIĞ










ANTEP-MARAŞ-ADIYAMAN










ADANA-OSMANİYE-ANTALYA










MERSİN













                    Bu tabloda belirtilen bölgelerin sınıflandırması; bölgenin nüfus yoğunluğuna            ve gelir seviyesine bağlı olarak otomat makinelerinin kullanılmasını gerektirecek noktaların yoğunluğuna göre belirlenmiştir. Ayrıca teknik servisin hızlı ve ekonomik hareket edebilmesi için  100-150 km yarı çapında bir alan seçilmiştir. Bu bölgelerdeki makine kurulabilecek noktalarla ilgili olarak personel sayısı, makine miktarları ve potansiyel satış tahminleri vb bilgiler daha sonra ayrıntılı olarak verilebilir. The classification of the places that are stated in this table ; are determined according to the places where it’s necessary to use vending machines due to their  population density and income level . Besides, for the technic service to be fast and economical an area of 100-150 km radius is chosen.Regarding the potential places in which vending machines can be installed ;  number of staff, machine and potential selling estimations can be given in detail later.

                  Yukarıda oluşturulmuş bölgelerde Bayilikler kurularak merkezden denetlenen bir sistem oluşturulacaktır. Kurulacak bayiliklerin bir kısmı daha önceden Nestle veya Jacops gruplarında bayilik yapmış, hali hazırda yapmakta olan veya kendi sistemleri olan firmalar tercih edilecektir. Bunun dışındaki bayi yapılanması ise bu konu üzerinde ilgili yeni firmalar olacaktır. Bu firmaların bilgilendirilmesi, yönlendirilmesi, teknik ve stratejik eğitiminin verilmesi Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti. tarafından yapılacaktır. Bu firmaların dönem içi denetleme ve mal sevkiyatları Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti. kontrolünde gerçekleşecektir. In the regions mentioned above, a system of dealership  will be constructed and this dealers will be  supervised by the headcompany.Some part of the dealers will be appointed among the people who had once been member of staff of Nestle or Jacobs. The others will be chosen from those who  are already dealers or the firms which already has their own systems. The other construction of dealers will be formed from the very beginning,  as newly-born companies..The instruction and intelligence, canalizing, techical and strategic training for these dealers will be undertaken by the Asven Food Stuff Company.In the same way; the responsiblity for the supervision and transportation of goods of  these dealers will be undertaken by Asven Food Stuff Ltd.

Oluşturulacak bayiliklerin dışında operasyonu kendimizin yürütmeyi düşündüğü bölgelerde vardır. Bu bölgelerin başında İstanbul gelmektedir. İstanbul bölgesinde operasyonu kendimiz yürüterek hem büyük bir başlangıç hem de büyük bir tecrübe elde edeceğimize inanıyoruz. Bu bölgeden edineceğimiz tecrübe diğer bölgelerin Bayi yapılandırılmasında ve strateji oluşturulmasında bize büyük faydalar sağlayacağına inanıyoruz.
Except for the dealership that will be constructed, there are regions in which we think of conducting the operation ourselves. İstanbul is the first among these regions. We believe to have a big start and experience by conducting the operation ourselves.The experience we will have from this region will be useful in construction of dealers and constitution of a strategy.

Operasyonun Başlangıç noktası olan İstanbul bölgesindeki hedefleme aşağıdaki gibi olacaktır.

The targeting of the operation in the onset point “ISTANBUL”


THE NUMBER OF THE MACHINES TO BE INSTALLED
TECJNIC STAFF
VEHICLES
SALES&MARKETING
MARKET ANALYSER
2008
100
3
5
2
1
2009
500
11
14
4
2
2010
2500
40
48
12
2


Hedeflenen Tüketim Miktarları

Projected Consumption Amount














Yukarıdaki yapılanmanın ve öngörülen hedeflerin oluşması için gerekli olan bazı donelerin bizim elimizde olması gerekmektedir.For the constitution  of the above mentioned construction and projected targets, some issues should be handled by our policy. Bu doneler ürünlerin fiyatları, makinelerin kapasiteleri ve Türkiye şartlarına uygunluğu, firmanızın bize nasıl rekabet gücü sağlayacağına, ne tür destekler vereceğine bağlıdırThese issues are ; price of products, the capacity of the machines , the suitability of the machines for conditions of Turkey, how much competition  your firm will enable for our company and what kind of supports your firm will provide. Bu veriler ışığında konu ile ilgili alt bayilikler oluşturma çalışmasının fizibilitesi yapılarak daha net sonuçlar ve hedefler ortaya konabilir.Under the light of these datum , some studies can be done about the feasibility of the sub-dealers and at the end we may have some precise results and targets.
Vending işinin en büyük maliyetlerinden biri operasyon maliyetidir. The most serious cost for Vending market is the cost of operation. Türkiye’de ki yüksek akaryakıt fiyatlarından kaynaklı( dünyanın en pahalı akaryakıtı) operasyon maliyeti ve teknik servis hizmeti bu tür bir operasyondaki maliyeti küçük işletmelerde % 13, büyük işletmelerde % 6 olarak etkilemektedir. Because of the expensive  gas/fuel oil prices (the most expensive fuel oil of the World) the cost of operation and technical service effects the 13% of the income in small instutitions and 6% in bigger companies. Bu durumda diğer büyük marka bayilerinin karlılığını ve dolayısı ile işin layıkı ile yapılabilirliğini etkilemekte ve sahada gereken başarı sağlanamamaktadır. Therefore, the feasibility of the other dealers/companies are effected and they cannot do their job perfectly. Bu bir KISIR döngü olarak ana firma ile bayi arasında çok büyük bir sorun oluşturmaktadıs a r. Today, there occurs a huge problem between the head-office and the dealers which creats a deadend. Bu firmaların bayileri Vending işinde yeterli karlara ulaşamadıkları için bu konuda gereken hizmeti verememektedir.The dealers of these firms cannot serve proficiently as they  can’t reach necessary profit. Ana firma bayisinden beklediği satışları elde edemeyince bayileri için yatırım yapmamaktadır.When the head company doesn’t observe an expected sales from its dealer, it doesn’t invest on its dealers. Bu da bayilerle ana firma arasında memnuniyetsizlik ve huzursuzluk oluşmasının sebebidir. And in fact, this is the main reason of the dissatisfaction and tenseness between the head company and its dealers.




Şu an masa üstü makine grubunda çalışan büyük markalı firmaların bütün Türkiye bayileri ile görüşmelerimiz devam etmektedir. Our negotiatons with Turkish dealers of compact Vending machines are stil going on .Bu bayilerin bizim ile çalışmak istemeleri Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti.’nin isteğine ve mali gücüne bağlıdır. The desire for these dealers to cooperate with us depends on Asven Food Stuff’s wish and financial power.
Masa üstü makinelerin otel piyasasındaki Pazarı hemen hemen bellidir.  The Vending machines’ market in the hotel sector is apparent. Bu pazarda çalışan Vending firmaları birbirlerinin Pazar paylarını elde etmeye çalışarak satışlarını arttırabilmektedirler.The Vending firms working on this sector can increase their sales by trying to obtain their market shares. Buna karşılık Vending pazarında talebi karşılayacak arz yeterli değildir ve Pazar tam anlamıyla oluşmamıştır. On the other hand, the demand for Vending machines is not enough to constitute a thorough  Vending market.Yani pazarın büyüklüğü sayısal olarak tam anlamıyla belirlenememiştir.Hence, the bigness of the market couldn’t have been determined exactly. Bu pazarı oluşturmak tüketiciyi eğitmek, iyi hizmet, hijyen şartlarının sağlanması ve otomasyonun maliyetleri ne kadar düşüreceğini anlatmaya bağlıdır. To make this market more widespread depends on conscious consumer,good service,providing of hygenic conditions and reducing the Vending costs.    Bunun için de çok ciddi bir çalışma gerekmektedir. In this respect there shoul be a very serious work.
NEDEN DE WHY?
Ülkemizde Vending sektöründe diğer dünya çapındaki kahve firmalarıyla yarışmak için bizimle beraber yol alacak yine dünya çapında marka olmuş, güçlü bir partnere ihtiyacımız olduğunu düşünüyoruz. We think that, we need a strong partner who has already been a brand in the World and will cooperate with us to compete with the other coffee companies in Turkey. İhracatımızda hedef aldığımız Türkiye ‘de kahve sektöründe değişik ihtiyaçlara cevap verebilecek geniş ürün grubunuz bulunması bizim için önemli. In our country, it’s very crucial to respond to the different needs with wide range of products in coffee sector.Firmanızın kahve konusundaki tecrübeleri ve teknolojik gelişmeleri takip ediyor oluşunuz bize pazarda büyük avantajlar sağlayacaktır. The fact that your firm is very experienced in coffee and follow all the technologial advances , will provide us with big advantages.
Diğer çalıştığımız firmaların ürünlerinin tümünü portföyünde bulundurabilecek bir şirket bize ithalatta, sevkiyat ve ürün takibi ile lojistikte büyük kolaylıklar sağlayacaktır. A company which has all the products of other companies that we work with in its portfolio, will ease our importation,transportation , monitoring of products and logistics.Bu da tüm enerji ve imkânlarımızı satışa ve satış sonrası hizmetlere yöneltmemize ve pazarda hızla büyümemizi sağlayacaktır. This will enable us to direct all our effort and potentiality on sales and after sales service which makes the  rapid growth possible.

Biz de sizinle birlikte çalışmak isteriz ancak Türkiye kahve pazarında bundan sonra hedefleriniz, planlarınız ve beklentileriniz nedir ve biz bu planlarınızın neresinde yer alıyoruz?  We would like to cooperate with you ; but we’d also like to know about your plans, targets and expectations. These question is very important for us: “Where are we in your projects?”  bundan sonrası için bizimle birlikte satış politikanız nasıl gelişecek? How the policy of your sales is going tp be after in case of cooperation?Sizin bize sunacağınız imkanlar nelerdir? What are the facilities that you company going ro provide for us?bizim devam etmekte olan diğer partnerlerimizle durumumuz nasıl olacak?   How our other partnerships will be effected?

    Bu rapor daha çok kendi firmamızı tanıtmak ve hedeflerimizden bahsetmek amacıyla hazırlanmıştır. Türkiye kahve piyasası hakkında daha kapsamlı bilgi alışverişi olması açısından yine tarafımızdan hazırlanmış ayrıntılı bir raporla yüz yüze görüşmeyi tercih ederiz.
This report has been prepared present our company and its targets. For a more detailed information share about the coffee market in Turkey , we would like to discuss face to face with a report prepared by us.

Thank you for your attention and interest..




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fas Kahve makinesi Arızalar ve Çözüm Yöntemleri...

Segafredo Kafeleri Türkiye'de Nerelerde Var?

Filtre Kahve Kağıdı Ölçüleri