HISTORY OF ASVEN FOOD STUFF LTD.
1997 yılından bu yana İçecek Tozları alanında üretim ve pazarlama
faaliyetlerinde bulunmaktayız.
Ürünlerimizi pazarladığımız 3 markamız vardır:
We have been
dealing on the field of Drinkable
Powders for both manafuctaring and marketing since 1997
There are 3 brands that we are
marketing on our name
1-SEREN
;
Catering sektörü için Meyveli ,Sütlü, Kakaolu, İçecek Tozları ile
Hazır Dondurma Miksleri
1-SEREN
For catering sector, drinkable powders with fruit,milk,cocoa and
ready-made ice cream mixes.
2-CAFE SERENO: Catering ve Market
sektörü için Çözünebilir Kahve, Kahve Beyazlatıcısı, Üçü bir arada , Sıcak
Çikolata
2-CAFE SERENO: For catering and retail sector,soluble coffee,coffee whitener, 3 in 1, hot chocolate
KAFEMATİK 7/24: markasıyla da tam otomatik/yarı otomatik kahve
otomatları,ve otomatların kullandığı Kahve, Kahve Beyazlatıcısı, Topping, Sıcak
çikolata, Salep, Elma çayı ,Instant Çay ve İnstant Türk Kahvesi vb.
KAFEMATİK 7/24: With its brand Full/half
automatic coffee Vending machines and coffee used in these Vending
machines,coffee whitener,topping,hot chocolate,sahlep,apple tea,instant tea and
instant Turkish Coffee. etc..


Bunların dışında iç pazara ithal ettiğimiz kahve, krema ,
topping,instant çay,çekirdek kahve vb. ürünleri paketlemeci ve parakende satış
amaçlı firmalara bulk ve çuval olarak satışını yapıyoruz.
Besides these, we are also
importing coffee,cream,topping,instant tea,bean coffee and etc.for the local
market and selling them both in bulks
and bags to the retailers.
Sağlıklı ve kaliteli, pazarlarken de hesaplı ve dürüst olmanın bizi
diğerlerinden ayıran önemli bir özellik olduğunu, bunun kurumsallaşırken de -daha da ötesi
-globalleşmenin de anahtarı olduğunu biliyoruz ve tüketicimize de bu doğrultuda ürün ve hizmet veriyoruz.
Üretirken ve Pazarlarken yeniliğe ve gelişmeye açık bir platformda, alanında
uzman kişilerle çalışıyoruz. Ürünlerimizin hepsinin ilgili kurumlardan alınmış
sertifikaları mevcuttur. Türkiye genelinde bayilerimiz aracılığıyla marketing,
catering sistemiyle çalışmaktayız. Portföyümüzde 85’i aşkın ürünümüz vardır ve
geçen her yıl bu sayı artmaktadır.
While producing our products we are sure that they are hygenic as well as being in high-quality.
Besides,while marketing we are sure of our honesty and appropriateness in
price. These two features of our products make us
different from the others and we are aware that these are the keys to be not
only institutional
but also for globalisation. While we are producing and marketing,we are
working with the specialized staff who are open-minded to the renovation and
development. .All our products have certificates received from related
associations. We are dealing with catering and marketing system over vendors
throughout Turkey. . There are more than 85 products in our portfolio and every year this number is increasing.
Asven
Gıda Ürünleri Ltd.Şti. 2000’li yıllardan bu yana tamamen yatırıma yönelmiştir
ve üretim hacmimizi, ürün çeşitlerimizi
artırmaya yönelik çalışmalar yapılmıştır.
Asven Food Stuff Ltd. has completely tended to the investment since 2000
and some studies have been done for
increasing the volume of production and product range. Bu
amaçla yeni makinalar alınmış, ürünlerin ambalaj kalitesinin yükseltilmesi ve
yenilenmesi için yoğun bir çalışma temposuna girilmiştir ve bu çalışmalar devam
etmektedir. In this respect,new
machines have been bought and intensive works has been started to increase and
renew packing quality of the products
and these works still continue. Ambalajlarımızı dünya standartlarına uygun hale getirmekle
ihracatta bir adım daha ileride olacağımızın bilincindeyiz. We are aware that we’ll be one
more step ahead in export by suiting our packing style to the world’s
standarts.. Bu amaçla yıllardır
yapmış olduğumuz çalışmaların sonucunu 2007 yılı itibariyle almaya başladık. In this respect, as of 2007, we
have started receiving positive results from the works that we have been doing
for the years.Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Türki Cumhuriyetleri ve
Kuzey Irak, Suriye gibi ülkelerle ihracat bağlantılarını kurmuş olup ilk
ürünlerimizi göndermeye başladık. We have set export connections with TRNC,Northern Iraq,Syria and started
shipping our products. Şu an ki ihracat rakamlarımız piyasaya yeni girişimiz ve
sezon itibariyle düşük olmasına rağmen yılsonuna doğru sezonun
hareketlenmesiyle beraber büyük rakamlara ulaşacağımızı umuyoruz. Even though our recent export figures may be seen little due to seasonal factors and as we have just entered into the market , we expect
to reach higher figures with the market’s
reviving by the end of year. Yaptığımız Pazar araştırması sonuçları ürünlerimizin büyük
ilgi gördüğünü, pazar payımızın daha da artacağını göstermektedir. Our market research
shows that our products attract big interest and our market share will be
increased.
Asven Gıda Ürünleri İnş. Taah. San Ve Tic. Ltd. Şti
olarak Politikamız;
Policy of Asven Food Stuff Ltd’s
·
Verilen sözlerin daima yerine getirilmesi The promises given, are
always realized and fulfilled
·
İstikrarlı büyüme consistent growth
·
Personele değer verme aprreciation of the
staff
·
Düzenli Şirket içi eğitim regular training of
staff
·
Kaliteden ödün vermemek consistent high-quality
·
Satış sonrası müşteri memnuniyeti keeping our customers
satisfied even after sales
ASVEN GIDA ÜRÜNLERİ LTD.ŞTİIN
YAPISI
STRUCTURE OF ASVEN FOOD STUFF LTD
Asven
Gıda Ürünleri Ltd. Şti. öz sermayesi 1.000.000 Euro olan tek ortaklı bir
şirkettir. Asven
Food Stuff Ltd is a company whose capital is 1.000.000 Euro only partners. Merkez binası, fabrika alanı, ofisler ve bölge
müdürlüklerinin bulunduğu binalar, teknik servis depoları toplam 2.000 metrekare
kapalı alan şirketin kendi mülküdür. Central building,plant area,offices and the buildings
where regional management are inside,technical servise stores take totally 2000 m2 indoor area which
is company’s own asset. Ayrıca önümüzdeki 2 yıl içinde şirkete
ait 13.000
metrekare arazide 4.000 metrekare
kapalı alanı olan yeni yerin planlamasına başlanmıştır. On the other hand, for the
coming 2 years, it is scheduled to fix new indoor place with 4000 m2 on the field of 13000 m2 which is
company’s own asset.
Asven Gıda Ürünleri Ltd. Şti, Euro Hermes kredisi
kullanmaktadır Asven Food Stuff Ltd is using Hermes credit.
Genel müdür Kayhan YÜCE ; Kahveciniz
sistemini yönetmektedir. GeneralManager,Kayhan Yuce , is
managing Kafematik 7/24
Merkezimiz
İzmir olup, İstanbul da Marmara Bölge Müdürlüğü ve Antalya da Akdeniz Bölge
Müdürlüğümüz bulunmaktadır. Our Head Office is located in Izmir.Our
Regional managements are in Istanbul for Marmara Region and in Antalya for
Medditerranen Region
Kahveciniz ve Cafe Bulb markalı ürünlerinin
Türkiyenin 71 ilinde bayilerimiz tarafından satılmaktadır. Bu bölgelere
satışımızı ve denetlenmesini merkeze bağlı plasiyerlerimiz sağlamaktadır. Our brand of Seren and Cafe Sereno are sold by our vendors in 71 provinces of Turkey.
Our sales to
these regions are monitored by our central plasers.
Kafematik markalı Ürünlerimizi de Antalya , Ankara, Marmaris,
Kuşadası, Ayvalık, Bodrum’da Bayilerimiz vasıtası ile işletimi yapılmaktadır. Our
products of Kafematik 7/24 are operated by our dealers in Antalya, Ankara,
Marmaris, Kuşadası, Ayvalık, Bodrum.
Asven
Gıda Ürünleri Ltd.Şti. bağlı 56 çalışanımız vardır. Şirket organizasyon şeması
şöyledir: Asven Food Stuff Ltd. has 56 employees. company organization
chart is as follows:

PERSONELİN DEPARTMANLARA GÖRE DAĞILIMI:
SATIŞ-PAZARLAMA
: 29 KİŞİ
TEKNİK
ELEMAN: 8 KİŞİ
MUHASEBE
: 3 KİŞİ
GENEL
MÜDÜR ASİSTANI : 2 KİŞİ
DEPO-LOJİSTİK
: 3 KİŞİ
AR-GE
: 2 KİŞİ
ÜRETİM:
9 KİŞİ
Distribtion of staff as per the departments
Sales-Marketing: 29 persons
Techinal Personel:8 persons
Accounting : 3 persons
Deputy
General Manager : 3 persons
Store
–Logistic : 3 persons
Research
& Development: 2 persons
Production : 9 persons
Details of The Sales With Machines
KAFEMATİK
|
2005
|
2006
|
2007/ 5 months
|
TOPPİNG
|
1.200 Kgs
|
3.400 Kgs
|
3.850 Kgs
|
CLASSIC COFFEE
|
680 Kgs
|
6.500 Kgs
|
7.200 Kgs
|
GOLD COFFEE
|
1.250 Kgs
|
3.200 Kgs
|
3.300 Kgs
|
HOT CHOCOLATE
|
4.000 Kgs
|
10.500 Kgs
|
8,700 Kgs
|
COFFEE CREAM
|
1.200 Kgs
|
16.500 Kgs
|
14,200 Kgs
|
İNSTANT TEA
|
--
|
120 Kgs
|
3.300 Kgs
|
ICS CHOCOLATE
|
--
|
--
|
4.000 Kgs
|
|
--
|
--
|
10.000 Kgs
|
DETAILS OF THE SALES WITHOUT MACHINES
CAFE SERENO
|
2005
|
2006
|
2007 5 months
|
CLASSIC COFFEE
|
15.000Kgs
|
23.000 Kgs
|
9.500 Kgs
|
GOLD COFFEE
|
21.800Kgs
|
45.400 Kgs
|
31.000 Kgs
|
COFFEE CREAM
|
7.500 Kgs
|
116.000 Kgs
|
62.000 Kgs
|
|
1.250.000 (bags)
|
2.300.000 (bags)
|
720.000 (bags)
|
|
--
|
41.000Kgs
|
37.250 Kgs
|
SALES OF CAFE SERENO IN BULKS
BULK
|
2005
|
2006
|
2007
5 months
|
CLASSIC
|
6100
Kgs
|
10.600
Kgs
|
9.400
Kgs
|
GOLD
|
23.600 Kgs
|
49.000
Kgs
|
21.200
Kgs
|
CREAM
|
40.000 Kgs
|
320.000
Kgs
|
185.000
Kgs
|
THE REASONS FOR OUR SUCCESS
Yukarıdaki grafiklerde yadsınamaz bir sonuç
Kafematik 7/24 son üç yıllık periyodunda hızlı bir büyüme göstermesidir.The most important
result that can be derived from the above charts is that Kafematik 7/24 has
shown a very big growth in the last 3 years. Bu büyümenin altında yatan nedenler şunlardır
The reasons for this
growth are as follows:
1. Firma
olarak müşteri memnuniyetinin, satış sonrası lojistik ve yapılan iş itibariyle
teknik servis gücüne bağlı olduğunun bilincindeyiz.As whole company we are
aware that the contentment of the customers are dependent on the logistics
support and technical service after sales.
·
Ürün teslimatının doğru, eksiksiz ve
zamanında yapılması The delivery of the goods are always correct,complete and in time.,
·
Yurtdışı eğitimli teknik servis personeli Technicians who are
trained abroad
·
Geniş makine yedek parça parkı wide range of spare parts
·
Tam donanımlı, müşteri ilişkilerini bilen
genç ve dinamik bir teknik ekip ve hizmet verilen bölgelerde yeterli sayıda
araç filosu ile sıkı müşteri takibi ve makinelerin düzenli ve periyodik olarak
kontrol edilmesi Young and dynamic
technical staff who knows the customer’s needs ; adequte service buses which
enable the technicians to make the
maintenance periodically.
·
Gıda sektöründe çalıştığının bilincinde
olan hijyen ve temizlik konusunda bilinçli ve kahve kültürü olan bir ekip
·
A
staff who is conscious of the the importance of hygene in food sector and hasa
wide coffee culture.
2. Türkiye
için çok yeni olan Vending sektöründe uzun vadede kalıcı olabilmek için
kendimize Dünya çapında kalıcı ve güçlü partnerler seçtik.To be permanent for a
long term in the Vending market, which is a new sector in Turkey, we have
chosen srong partners, such as:
·
ETNA B.v.Lichtenvorde/HOLLAND
·
DP Supply B.v. Emmen/HOLLAND
·
ICS B.v.Dorthrecht/HOLLAND
·
GERHARDT Automaten GmbH Nörtringen/GERMANY
·
ELB MİLCHWERKE GmbH Stendal/ GERMANY
·
LİBERTY GmbH Duesseldorf/ GERMANY
·
CONTİ Espresso Automaten MONACO
·
BRİSTOT Coffee ITALY
·
PELE Coffee BRASIL
3. Piyasa
takibi ve Pazar analizleri sonucunda rakiplerimizin yaptığı hataları veya eksik
yönlerinin bilincindeyiz. Değişen piyasa koşullarına hızla ayak uyduramamış
olmanın getirdiği piyasada hareket kabiliyetlerinin sınırlı olmasını genç ve
dinamik ekibimizle aşmaya çalışıyoruz.With the market analysis , we can follow the
faults or deficiencies of our competitors.On the other hand, it’s vital for us
to follow the continuously changing market conditions and managing these
conditions with our young and dynamic stuff.
4. Kafematik
7/24 uzun vadeli yatırımlar yaparak kurumsal bir kimlik kazanmayı
hedeflemiştir. Bu amaçla son üç yıldaki tüm kazancını yatırımlara yönelterek
Kafematik 7/24 sistemini büyütmeye ve yaygınlaştırmaya çalışmıştır. Kafematik 7/24 aims to
have an instutional identity by making long-term investments.In this
respect,Kafematik 7/24 has oriented all its income of the last 3 years to
investments and growth of the company.
PARTNERİMİZLE
GİTMEK İSTEDİĞİMİZ YOL:
THE WAY WE’D LIKE TO FOLLOW WITH OUR PARTNER
Dünya
üzerindeki genel konjoktur çekirdek kahve tüketimi eğiliminde olmasına rağmen
Türkiye de pazarın hala büyük bir kısmı instant kahve tüketmektedir. Despite there is a wide
consumption of bean coffee throughout the world, Turkey still has a market that
consumes instant coffee.
. Çekirdek kahve zincir kahve
markalarının (Starbucks,Gloria jeans v.s)Türkiye ye gelmesi ile bir yükseliş
trendine girmiş olsa da önümüzdeki 3 yıl boyunca pazardaki en büyük pay yine de
instant kahve olacaktır.
The fact that the brand of bean coffee such as Starbucks, Gloria Jeans have
been playing their role in the stage of bean coffee and created a bean coffee
trend in Turkey , instant coffee will
be dominant during the following 3 years.
Bu nedenle önümüzdeki
3 yıllık periyotta instant kahve grubunda çalışmaya devam ederek pazarda marka
olmak ve bu arada toplumun kahve tüketimi instant kahveden çekirdek kahveye dönerken bu değişime ayak
uydurmak ve böylece gelişecek olan çekirdek kahve pazarında da marka olarak yer
almak gerekmektedir. Therefore,during the following 3 years we
would like to go on our studies and be a
big brand name in the instant coffee
group while we are tying to be a brand in bean coffee market by the people’s
getting more familiar with bean coffee.
Ülkedeki genel kahve eğiliminin instant kahve
olmasının sebepleri ülkemizdeki kahve kültürünün yaygın olmaması, çayın tercih
edilmesi, ülkedeki düşük gelir düzeyidir. Kişisel milli gelirin 5,500 dolar
olduğu gelir dağılımının dengesiz bir olduğu ülkede bu son derece doğaldır.The
fact that that the coffee culture is not extensive in Turkey, the people’s
preference for tea and the low income rate
can be classified as the reasons for the people’s preference for instant
coffee. This situation is very natural when we consider that the national
income for per person in Turkey is 5,5oo dollars and the income rates are not
equal among the citizens.
Nescafe’nin
yıllardır yapmış olduğu yatırım sonucunda artık yeni nesil çay yerine instant kahveyi tercih etmeye başlamıştır.As
a result of the investments that Nescafe made , the new generation has started
to prefer instant coffee instead of tea.
Çekirdek
kahvedeki Türkiye deki en büyük payı
yüzde 90 ile İstanbul almaktadır. İstanbul, with a ratio
of 90% , has the biggest share regarding the bean coffee . Bunun sebebi de gelir düzeyi ile ilgilidir.
And this situation is because of the fact that the income level in İstanbul is
more than the other cities in Turkey. Genel anlamı ile
Türkiye de çekirdek kahveye yapılacak yatırım İstanbul a yapılan yatırım ile
eşdeğerdir Hence; it can be inferred that the investment that
will be made in Turkey for bean coffee sector will be equivalent with the
investment that will be made in İstanbul.
Bu arada Çekirdek kahve ve
instant kahvedeki Kalite/Fiyat /Kullanılabilirlik dengesinin arasında kalan
likit kahvenin geleceğinin ne olacağı bir bilinmeyendir.
In the meantime the future of the liquid coffee is an unknown as it’s somewhat
between the dominance of the equilibrium of “quality/price/availability” of
bean&instant coffee.
Sizce
aşağıdakilerden hangisi Türk kültürünü en fazla yansıtan gıdadır? Başlıklı
ankete gelen 538 yanıtın dağılımı aşağıdaki gibidir:
“Which
one of these reflects the Turkish culture most?” The result of the survey of
this question with 538 answers is as follows:
TEA
|
184
|
%34,20
|
Turkish
Coffee
|
182
|
%33,83
|
Lahmacun(kind
of pie with meat)
|
10
|
%1,86
|
Rakı
|
48
|
%8.92
|
Şiş
Kebap
|
15
|
%2,79
|
Döner
Kebap
|
22
|
%4,09
|
Turkish
Delight
|
37
|
%6,88
|
Butterbean
|
40
|
%7,43
|
Tabloda görüldüğü gibi aslında
ilginç olan; Türk olmaktan çok Orta-Doğu kültürünün parçası olan demli çayın Türk Kahvesini bile geçerek ilk sırayı almış
olmasıdır.
As it can clearly be seen from the chart, the tea
which in fact is a part of the Middle East culture, is coming first having
outnumbered the Turkish coffee.
Kahvaltıda hangi içeceği tercih edersiniz:
Another question:
Which beverage do you prefer in breakfast?
TEA
|
%
84,0
|
İnstant
Coffee
|
%
2,0
|
Freshbrew
Coffee
|
%
1,0
|
Fruit
Juice
|
%
5,0
|
Fruit
Tea
|
%
2,0
|
Milk
|
%
6,0
|
Yukarıdaki tablodan çıkarılacak sonuç;Türk halkının
sabah kahvaltısında çayı tercih ettiğini,şu anda piyasadaki kahve tüketiminin
büyük kısmının günün diğer zamanlarında olduğunudur.
The result
that can be concluded from the above chart;
It is seen that
Turkish people perefer tea in the breakfast and most of the recent coffee
consumptions are in the other time of the day
Buraya kadar bahsettiğimiz Türkiye’deki instant
kahve eğilimin sonucu olarak Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti.’nin yönelmek istediği
ürün Vending instant pazarıdır. Bu piyasada dikkatimizi çeken hususlar
şöyledir:
So
far, we have mentioned the tendency of instant coffee in Turkey and we would
like to state that the product to which Senyüceler Food Stuff wants to tend, is Vending instant
products and market due to this tendency.
. Bu piyasada dikkatimizi çeken hususlar şöyledir:
Followings
attracted our notice in this market
Ülkemizdeki yüksek genç nüfus oranı yukarıda
belirttiğimiz instant kahveye olan eğilimle birlikte bu gençlerin toplu halde
bulunduğu okul,dersane,üniversite,yaz kampları,eğlence merkezleri gibi
ortamlarda hızlı ve pratik olarak kahve hazırlanması gerekliliğini ortaya
çıkarmıştır.Bu da bu yerlerde kahve otomatı ihtiyacını oluşturmuştur.
The rate of high young population in our country
with the tendency of instant coffee which is expressed above has found out the
neccessity of the fast and practical preparation of the coffee in schools,universities,summer
camps and fun centers where young people are gathered. This situation creates
the need for Vending machines. .
Türkiye de iş gücüne dayalı (tekstil ve ayakkabı
sektörü vb) işletmelerde çalışan personelin sıcak içecek ihtiyacının
karşılanmasında yönetim kademeleri pratik, hızlı ve ekonomik yollar aramaya
başlamıştır.
The
management has looked for the fast and economical ways to meet the need of hot
drinking of the personnel working in the labour basis sector such as textile
and shoes sector etc.
Türkiye de
yıllardır çalışan büyük kahve firmalarının (Nestle,Jacops v.s)
market
pazarında özellikle kahve dışında kalan ürünlerinde yapmış oldukları büyük
rekabet sonucunda diğer ürünlere göre çok daha fazla yatırım isteyen Vending
sektörünü ihmal etmiş durumdadırlar.Vending makinelerinin yüksek yatırım
maliyetleri sebebiyle kurulum şartlarını piyasaya göre ağır tutarak makinelerin
pazarda yayılmasını ve orta miktarlı tüketimi olan yerlerde makine kurulumuna
fırsat yaratmamışlardır. Bu tip yerler için daha ucuz ürünler olan 3’ü 1
arada’ya yönelmiştir. Bu da pazarda instant kahvenin daha da yaygınlaşmasına ve
tüketicini kaliteli kahve kavramından iyice uzaklaşmasına sebep olmuştur. Bütün
bunların sonucunda kahve markası olarak hafızalarda yer etmeye başlamalarına ve
market kanalında çok kuvvetli bir Pazar payına sahip olmalarına karşın Vending
kanalında pazarda boşluk olmasına sebep olmuşlardır.
The
coffee companies working in Turkey such as Nestle,Jacops etc has neglected
Vending sector which needs higher investment compared with other products as a
result of the huge competition they have made especially in the products other
than coffee. Because of higher inviestment cost for Vending Machines, they have
not given oppurtunity for the installation and spread of machines in
middle-level consumption places in the
market by keeping installation conditions higher according to the market. They
have tended to prepare cheaper products like 3 in 1 in such places.This caused
the consumers to be far away from the meaning of quality coffee and spread
instant coffee in the market. As a result of these, even though they took a
place in the memories as a coffee brand and have powerful market share in the
marketing channel,they caused a huge gap in the Vending channel.
Vending pazarı ile ilgili büyük
markaların bayileri ile yaşadıkları çok ciddi sorunlar vardır. Bu sorunlar Asven
Gıda Ürünleri Ltd.Şti’nin bu bayiler ile girmiş olduğu yakın ilişkiden dolayı
takip edilmektedir. Bunun en güzel örneği bu yılın içinde bu markaların iki
farklı bölge bayisinin bu Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti.’ye bırakarak Kafematik
bünyesi altına girmeleridir. Bunun altında yatan ana sebep Vending işinin
başında bu konuya hakim olmayan kişilerin bulunması ve gereken yatırımın market
pazarına yapılarak bu pazarın ihmal edilmesidir.
There
are serious problems of the big brands with their vendors for Vending
market.These problems are monitored by Asven Food Stuff Ltd due to its relation
with these vendors.
The
most suitable example fort his situation is that 2 different regional vendors of these
brands are left to Asven Food Stuff Ltd. and went to the under the roof of
Kafematik.The main reason of this is that there were no specialised persons on
Vending works and Vending market was neglected due to the neccessary investment
done to the retail marketing.
VENDİNG SEKTÖRÜNDE OLUŞTURMAK
İSTEDİĞİMİZ TÜRKİYE YAPISI
THE STRUCTURE WE’D LIKE
TO CONSTITUTE IN TURKEY
![]() |
MILITARY
|
UNIVERSITIES
|
HOSPITALS
|
BANKS
|
INSTUTITIONS OF
GOVERNMENT
|
AIRPORTS/TERMINALS/SUBWAY
STATIONS
|
GAS STATIONS
|
VEHICLE SHOWROOMS
|
PRIMARY/SECONDRY/HIGH
SCHOOLS
|
FACTORIES
|
EDİRNE-TEKİRDAĞ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÇERKEZKÖY-ÇORLU
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İSTANBUL AVRUPA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İSTANBUL ANADOLU
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KOCAELİ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BURSA-YALOVA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BOLU-DÜZCE-ADAPAZARI-ZONGULDAK
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BALIKESİR-ÇANAKKALE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İZMİR-MANİSA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AYDIN-DENİZLİ-MUĞLA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANTALYA-ISPARTA-BURDUR
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KONYA-KARAMAN-AKSARAY
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ESKİŞEHİR-AFYON-KÜTAHYA-UŞAK
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANKARA-KIRIKKALE-ÇANKIRI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KAYSERİ-NEVŞEHİR-KIRŞEHİR-YOZGAT-NİĞDE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SAMSUN-AMASYA-ÇORUM-SİNOP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SİVAS-TOKAT
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TRABZON-ORDU-GİRESUN-RİZE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ERZURUM-BAYBURT-GÜMÜŞHANE-ERZİNCAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KARS-ARDAHAN-IĞDIR-AĞRI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VAN-BİTLİS-MUŞ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DİYARBAKIR-MARDİN-BATMAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MALATYA-ELAZIĞ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANTEP-MARAŞ-ADIYAMAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ADANA-OSMANİYE-ANTALYA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MERSİN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bu tabloda belirtilen
bölgelerin sınıflandırması; bölgenin nüfus yoğunluğuna ve gelir seviyesine bağlı olarak
otomat makinelerinin kullanılmasını gerektirecek noktaların yoğunluğuna göre
belirlenmiştir. Ayrıca teknik servisin hızlı ve ekonomik hareket edebilmesi
için 100-150 km yarı çapında bir alan
seçilmiştir. Bu bölgelerdeki makine kurulabilecek noktalarla ilgili olarak
personel sayısı, makine miktarları ve potansiyel satış tahminleri vb bilgiler
daha sonra ayrıntılı olarak verilebilir. The classification of
the places that are stated in this table ; are determined according to the
places where it’s necessary to use vending machines due to their population density and income level .
Besides, for the technic service to be fast and economical an area of 100-150 km radius is
chosen.Regarding the potential places in which vending machines can be
installed ; number of staff, machine and
potential selling estimations can be given in detail later.
Yukarıda oluşturulmuş bölgelerde Bayilikler
kurularak merkezden denetlenen bir sistem oluşturulacaktır. Kurulacak
bayiliklerin bir kısmı daha önceden Nestle veya Jacops gruplarında bayilik
yapmış, hali hazırda yapmakta olan veya kendi sistemleri olan firmalar tercih
edilecektir. Bunun dışındaki bayi yapılanması ise bu konu üzerinde ilgili yeni
firmalar olacaktır. Bu firmaların bilgilendirilmesi, yönlendirilmesi, teknik ve
stratejik eğitiminin verilmesi Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti. tarafından
yapılacaktır. Bu firmaların dönem içi denetleme ve mal sevkiyatları Asven Gıda
Ürünleri Ltd.Şti. kontrolünde gerçekleşecektir. In the regions
mentioned above, a system of dealership
will be constructed and this dealers will be supervised by the headcompany.Some part of
the dealers will be appointed among the people who had once been member of
staff of Nestle or Jacobs. The others will be chosen from those who are already dealers or the firms which
already has their own systems. The other construction of dealers will be formed
from the very beginning, as newly-born
companies..The instruction and intelligence, canalizing, techical and strategic
training for these dealers will be undertaken by the Asven Food Stuff Company.In the same way; the
responsiblity for the supervision and transportation of goods of these dealers will be undertaken by Asven
Food Stuff Ltd.
Oluşturulacak
bayiliklerin dışında operasyonu kendimizin yürütmeyi düşündüğü bölgelerde
vardır. Bu bölgelerin başında İstanbul gelmektedir. İstanbul bölgesinde
operasyonu kendimiz yürüterek hem büyük bir başlangıç hem de büyük bir tecrübe
elde edeceğimize inanıyoruz. Bu bölgeden edineceğimiz tecrübe diğer bölgelerin
Bayi yapılandırılmasında ve strateji oluşturulmasında bize büyük faydalar
sağlayacağına inanıyoruz.
Except for the
dealership that will be constructed, there are regions in which we think of
conducting the operation ourselves. İstanbul is the first among these regions.
We believe to have a big start and experience by conducting the operation ourselves.The
experience we will have from this region will be useful in construction of
dealers and constitution of a strategy.
Operasyonun Başlangıç noktası olan İstanbul
bölgesindeki hedefleme aşağıdaki gibi olacaktır.
The targeting of
the operation in the onset point “ISTANBUL”
|
THE
NUMBER OF THE MACHINES TO BE INSTALLED
|
TECJNIC
STAFF
|
VEHICLES
|
SALES&MARKETING
|
MARKET
ANALYSER
|
2008
|
100
|
3
|
5
|
2
|
1
|
2009
|
500
|
11
|
14
|
4
|
2
|
2010
|
2500
|
40
|
48
|
12
|
2
|
Hedeflenen Tüketim Miktarları
Projected Consumption Amount
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yukarıdaki yapılanmanın ve
öngörülen hedeflerin oluşması için gerekli olan bazı donelerin bizim elimizde
olması gerekmektedir.For the constitution of the above mentioned construction and
projected targets, some issues should be handled by our policy. Bu
doneler ürünlerin fiyatları, makinelerin kapasiteleri ve Türkiye şartlarına
uygunluğu, firmanızın bize nasıl rekabet gücü sağlayacağına, ne tür destekler
vereceğine bağlıdırThese issues are ; price of
products, the capacity of the machines , the suitability of the machines for
conditions of Turkey, how much competition
your firm will enable for our company and what kind of supports your
firm will provide. Bu veriler ışığında konu ile ilgili alt bayilikler
oluşturma çalışmasının fizibilitesi yapılarak daha net sonuçlar ve hedefler
ortaya konabilir.Under the light of these datum , some
studies can be done about the feasibility of the sub-dealers and at the end we
may have some precise results and targets.
Vending işinin en büyük
maliyetlerinden biri operasyon maliyetidir. The most
serious cost for Vending market is the cost of operation. Türkiye’de ki
yüksek akaryakıt fiyatlarından kaynaklı( dünyanın en pahalı akaryakıtı)
operasyon maliyeti ve teknik servis hizmeti bu tür bir operasyondaki maliyeti küçük
işletmelerde % 13, büyük işletmelerde % 6 olarak etkilemektedir. Because of the expensive
gas/fuel oil prices (the most expensive fuel oil of the World) the cost
of operation and technical service effects the 13% of the income in small
instutitions and 6% in bigger companies. Bu durumda diğer büyük marka
bayilerinin karlılığını ve dolayısı ile işin layıkı ile yapılabilirliğini
etkilemekte ve sahada gereken başarı sağlanamamaktadır. Therefore, the feasibility of the other dealers/companies are effected
and they cannot do their job perfectly. Bu bir KISIR döngü olarak
ana firma ile bayi arasında çok büyük bir sorun oluşturmaktadıs a r. Today, there occurs a huge problem between the head-office
and the dealers which creats a deadend. Bu firmaların bayileri Vending
işinde yeterli karlara ulaşamadıkları için bu konuda gereken hizmeti
verememektedir.The dealers of these firms cannot serve
proficiently as they can’t reach
necessary profit. Ana firma bayisinden beklediği satışları elde
edemeyince bayileri için yatırım yapmamaktadır.When
the head company doesn’t observe an expected sales from its dealer, it doesn’t
invest on its dealers. Bu da bayilerle ana firma arasında
memnuniyetsizlik ve huzursuzluk oluşmasının sebebidir. And
in fact, this is the main reason of the dissatisfaction and tenseness between
the head company and its dealers.
Şu an masa üstü makine grubunda
çalışan büyük markalı firmaların bütün Türkiye bayileri ile görüşmelerimiz
devam etmektedir. Our negotiatons with Turkish dealers
of compact Vending machines are stil going on .Bu bayilerin bizim ile
çalışmak istemeleri Asven Gıda Ürünleri Ltd.Şti.’nin isteğine ve mali gücüne
bağlıdır. The desire for these dealers to cooperate
with us depends on Asven Food Stuff’s wish and financial power.
Masa üstü makinelerin otel
piyasasındaki Pazarı hemen hemen bellidir. The Vending machines’ market in the hotel
sector is apparent. Bu pazarda çalışan Vending firmaları birbirlerinin
Pazar paylarını elde etmeye çalışarak satışlarını arttırabilmektedirler.The Vending firms working on this sector can increase their
sales by trying to obtain their market shares. Buna karşılık Vending
pazarında talebi karşılayacak arz yeterli değildir ve Pazar tam anlamıyla
oluşmamıştır. On the other hand, the demand for
Vending machines is not enough to constitute a thorough Vending market.Yani pazarın büyüklüğü
sayısal olarak tam anlamıyla belirlenememiştir.Hence,
the bigness of the market couldn’t have been determined exactly. Bu
pazarı oluşturmak tüketiciyi eğitmek, iyi hizmet, hijyen şartlarının sağlanması
ve otomasyonun maliyetleri ne kadar düşüreceğini anlatmaya bağlıdır. To make this market more widespread depends on conscious
consumer,good service,providing of hygenic conditions and reducing the Vending
costs. Bunun için de çok ciddi bir çalışma
gerekmektedir. In this respect there shoul be a very
serious work.
NEDEN DE WHY?
Ülkemizde Vending sektöründe diğer
dünya çapındaki kahve firmalarıyla yarışmak için bizimle beraber yol alacak
yine dünya çapında marka olmuş, güçlü bir partnere ihtiyacımız olduğunu
düşünüyoruz. We think that, we need a strong partner
who has already been a brand in the World and will cooperate with us to compete
with the other coffee companies in Turkey. İhracatımızda hedef aldığımız
Türkiye ‘de kahve
sektöründe değişik ihtiyaçlara cevap verebilecek geniş ürün grubunuz bulunması
bizim için önemli. In our country, it’s very crucial
to respond to the different needs with wide range of products in coffee sector.Firmanızın
kahve konusundaki tecrübeleri ve teknolojik gelişmeleri takip ediyor oluşunuz
bize pazarda büyük avantajlar sağlayacaktır. The fact
that your firm is very experienced in coffee and follow all the technologial
advances , will provide us with big advantages.
Diğer çalıştığımız firmaların
ürünlerinin tümünü portföyünde bulundurabilecek bir şirket bize ithalatta,
sevkiyat ve ürün takibi ile lojistikte büyük kolaylıklar sağlayacaktır. A company which has all the products of other companies that
we work with in its portfolio, will ease our importation,transportation ,
monitoring of products and logistics.Bu da tüm enerji ve imkânlarımızı
satışa ve satış sonrası hizmetlere yöneltmemize ve pazarda hızla büyümemizi
sağlayacaktır. This will enable us to direct all our
effort and potentiality on sales and after sales service which makes the rapid growth possible.
Biz de sizinle birlikte
çalışmak isteriz ancak Türkiye kahve pazarında bundan sonra hedefleriniz,
planlarınız ve beklentileriniz nedir ve biz bu planlarınızın neresinde yer
alıyoruz? We would like to cooperate with you ; but we’d
also like to know about your plans, targets and expectations. These question is
very important for us: “Where are we in your projects?” bundan sonrası için bizimle birlikte satış
politikanız nasıl gelişecek? How the policy of your sales is going tp be after in case
of cooperation?Sizin
bize sunacağınız imkanlar nelerdir? What are the facilities that you company going
ro provide for us?bizim devam etmekte olan diğer partnerlerimizle durumumuz nasıl
olacak? How our other partnerships will be effected?
Bu rapor daha çok kendi firmamızı tanıtmak ve
hedeflerimizden bahsetmek amacıyla hazırlanmıştır. Türkiye kahve piyasası
hakkında daha kapsamlı bilgi alışverişi olması açısından yine tarafımızdan
hazırlanmış ayrıntılı bir raporla yüz yüze görüşmeyi tercih ederiz.
This report has been
prepared present our company and its targets. For a more detailed information
share about the coffee market in Turkey , we would like to discuss face to face
with a report prepared by us.
Thank you for your
attention and interest..
Yorumlar
Yorum Gönder